Contact
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag
08:30 – 17:00 uur
Contactformulier
Voor het aanmelden voor een vooronderzoek, een herhaalbestelling en alle overige vragen kun je het onderstaande contactformulier gebruiken. Retina Total Eye Care staat voor je klaar!
Veelgestelde vragen
Voor onze kliniek (in de winkelstraat) zijn er een aantal openbare, gratis parkeerplaatsen beschikbaar. Ons advies: voer het adres ‘Appelgaard’ in op uw navigatiesysteem. In het achterste gedeelte van deze grote parkeerplaats kunt u gratis parkeren op nog geen minuut loopafstand van onze kliniek.
LET OP: Iedere woensdag vindt er een middagmarkt plaats op de Traaij. Dit betekent dat er vanaf 08:00 – 18:00 uur geen doorgang mogelijk is en er ook geen auto’s geparkeerd mogen worden op de Traaij.
Hier treft u een lijst met de belangrijkste sites waar u extra informatie op het gebied van oogheelkunde en behandelingen kunt inwinnen.
Vergelijken
Leveranciers
Het team van Retina Total Eye Care en Stichting Eye P doet haar uiterste best om u goede zorg te bieden. Toch kan het zijn dat u achteraf niet volledig tevreden bent over uw behandeling of de bejegening. Wij hechten er groot belang aan dat u ons hierover benaderd, zodat u goed geholpen en tevreden bent en wij onze zorgverlening – voor u en voor andere patiënten – verder kunnen verbeteren.
Uw klacht kenbaar maken
In eerste instantie kunt u uw klacht direct bespreekbaar maken bij uw behandelaar of zorgverlener in onze kliniek. Hij of zij stelt het op prijs met u hierover te praten, met u te zoeken naar oorzaken en naar een oplossing. Heeft u na uw bezoek aan onze kliniek een klacht die u kenbaar wilt maken, dan kunt u contact opnemen met onze kliniekmanager mevrouw Ingrid Witzand. U kunt de medewerkster van Retina Total Eye Care vragen om mevrouw Witzand te spreken of uw telefoonnummer achter laten zodat zij met u contact op kan nemen. U wordt zo snel mogelijk (binnen 2 werkdagen) teruggebeld. Uw schriftelijke opmerking of klacht kunt u sturen naar ons postadres Traaij 42, 3971 GP in Driebergen. De kliniekmanager zorgt voor coördinatie van de klacht en voor het behandelen van uw klacht door betreffende behandelaar/zorgverlener. Maximaal 5 werkdagen na binnenkomst van de klacht ontvangt u een ontvangstbevestiging en/of wordt u door de kliniekmanager gebeld. Wij streven ernaar u binnen 4 weken een reactie te geven op u klacht.
Externe klachtenbemiddelaar
Komt u er met uw zorgverlener niet uit of u wilt direct hiervan gebruik maken, dan bieden wij u als kliniek de mogelijkheid ondersteuning en bemiddeling op uw klacht aan te vragen bij onze externe klachtencoördinator. Deze functionaris kan u ondersteunen in het op schrift zetten van uw klacht en kan daarna een bemiddelende rol spelen tussen u en de medewerkers van onze kliniek. Zij onderzoekt de mogelijkheden om tot een voor beide partijen bevredigende oplossing te komen en streeft ernaar de vertrouwensrelatie tussen u en de kliniek te bewaren of te herstellen. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en heeft geheimhoudingsplicht. U bereikt de klachtenbemiddelaar op telefoonnummer 070-3105380 of per via de website van de geschillencomissie van ZKN (link). Ook kunt u via onze kliniekmanager bemiddeling van de klachtenfunctionaris aanvragen. Zij zal dan de klachtenfunctionaris vragen met u contact op te nemen.
Uw schriftelijk klacht indienen bij de Raad van Bestuur
Komt u er vervolgens niet uit met uw zorgverlener, na de bemiddeling van de klachtenfunctionaris, dan kunt u een uitspraak over de gegrondheid van uw klacht aanvragen en een beslissing over te nemen maatregelen. Deze stap staat los van de klachtenfunctionaris en dient apart te worden aangevraagd. De gegrondheid van uw klacht wordt bepaald door de onafhankelijke klachtencommissie en de Raad van Bestuur zal vervolgens beslissen over de te nemen maatregelen. Binnen 6 weken na indienen van uw schriftelijke aanvraag zal uw klacht worden behandeld, welke termijn gemotiveerd verlengd kan worden tot 10 weken.
Geschillencommissie
Indien uw klacht, na behandeling en bemiddeling, niet naar uw tevredenheid opgelost is, is er sprake van een geschil. U kunt uw geschil voorleggen aan De Geschillencommissie van het ZKN waar onze kliniek bij aangesloten is. De Geschillencommissie bestaat uit drie leden en is onafhankelijk en onpartijdig. Meer informatie en contactgegevens vindt u op de website van De Geschillencommissie: www.degeschillencommissiezorg.nl. Het reglement is te vinden onder deze link.
Naast deze interne en externe regelingen zijn er voor u nog meer mogelijkheden voor het indienen van uw klacht, afhankelijk van het doel wat u nastreeft met uw klacht. Zie voor meer informatie het landelijk meldpunt zorg, een dienst van de Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ). https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
Ervaringen
Jan Smit
Door Linda de Mol werd ik geattendeerd op Retina Eye Care. Na jarenlang gedoe met m’n ogen kwam ik hier in een warm bad terecht… Alles klopte van A tot Z. Van personeel tot het uiteindelijke eindresultaat, ik raad het écht iedereen aan! (Red.: behandeling: Contoura Vision)
Suus de Brock
Na ruim 22 jaar lenzen in sterkte -6 te hebben gedragen, eindelijk door Retina Total Eye Care de stap durven te nemen om mijn ogen te laten laseren. Mijn ervaring? Had ik dit maar jaren eerder gedaan, mijn zicht is nog beter dan voorheen met lenzen in. De goede zorg, de artsen, nieuwste apparatuur, het goede vertrouwen en expertise van de kliniek is echt uitmuntend. Direct na de pijnloze laserbehandeling (Red.: Contoura Vision) kon ik al beter zien en een paar uur later de ondertiteling op de televisie lezen. Het is elke dag een genot om op te staan en direct alles vlijmscherp te kunnen zien. Voor mij is dit nu ook een gewoonte geworden, alsof het nooit anders is geweest.
Linda de Mol
Na de succesvolle behandeling van mijn broer John bij Retina Total Eye Care, heb ik besloten mijn ogen ook te laten laseren met de unieke Q-sight methode. Door het uitgebreide vooronderzoek en de bespreking ben ik vol vertrouwen naar Retina Total Eye Care gegaan voor de behandeling. Het voortdurend meenemen van lenzenbakjes of een bril behoort gelukkig tot het verleden! Ik kan het iedereen aanraden om een behandeling te ondergaan en te ervaren hoe heerlijk het weer is om vrij te zijn van hulpmiddelen!
Saskia Noort
Xander de Buisonjé
Wanneer ik voor mijn ogen op controle ga, wil ik altijd zeker weten dat ik goed, deskundig en vriendelijk geholpen word. Dit vind ik belangrijk omdat ik een bijzondere ooglaserbehandeling heb gehad. Bij oogkliniek Retina Total Eye Care kom ik steeds terug omdat hier aan al mijn wensen en verwachtingen wordt voldaan. Ik krijg altijd een uitgebreid en helder antwoord en ze nemen ruimschoots de tijd voor me. Ik kan Retina Total Eye Care dan ook iedereen aanraden!
Inge de Bruijn
Ik heb er een jaar de tijd voor genomen om een betrouwbare, maar vooral kwalitatief goede oogkliniek te vinden omdat ik absoluut geen risico wilde nemen. Er kwam één naam naar voren die ik steeds terug hoorde komen en waarover ik zeer goede en tevreden berichten ontving: Retina Total Eye Care. Dat mijn keuze de juiste was blijkt wel uit het perfecte resultaat. Ik ben er ongelooflijk blij mee! Als het aan mij ligt, een gouden plak voor de prestatie van het team van oogkliniek Retina Total Eye Care!
Robert Schoemacher
Mijn bijziendheid was in minder dan drie kwartier verholpen. Pijnloos. Dankzij Jan Willem’s Excimer-laser. Nooit meer contactlenzen waar ik droge ogen van krijg. Nooit meer een brilletje waar ik eigenlijk te ijdel voor was. Maar de rol als patiënt is me toch minder bevallen; laat mij voortaan maar weer aan de andere kant van de laser staan!
Inge Ipenburg
Wanneer ik anderen vertel dat ik mijn ogen heb laten laseren, krijg ik vaak opmerkingen zoals ‘dat je dat durft’ en ‘het lijkt me doodeng’. Grappig, want daar heb ik eigenlijk nooit bij nagedacht, terwijl ik bijvoorbeeld geen bloeddonor ben omdat ik met een naald in mijn arm meteen flauwval. Ik ben dus geen held, verre van dat. Maar mijn ogen laseren vond ik niet eng. Een hele bijzondere ervaring!
Tim Coronel
Al langere tijd wilde ik mijn ogen laten laseren. Nadat Tom en vele andere bevriende coureurs mij zijn voorgegaan in het lasertraject bij Retina Total Eye Care, durfde ook ik de uitdaging aan. Zelfs mijn vader als oud-coureur heeft zich bij Jan Willem laten behandelen. Ik ben fantastisch ontvangen en begeleid door het team van Retina. De behandeling zelf vond ik erg meevallen en pijnloos. Over het resultaat ben ik buitengewoon te spreken!
Charles Groenhuijsen
De operatie was een fluitje van een cent. Het herstel is snel en pijnloos. De mensen van Retina maken het je bijna té makkelijk. De medische behandeling is vertrouwenwekkend, het persoonlijk contact aangenaam vanaf de eerste onderzoeken tot en met de laatste controle. Mijn dankbaarheid voor jullie professionaliteit en hartelijkheid is van veel langere duur.
Patricia Steur
Als fotograaf ben ik resultaatgericht en altijd bezig met perfectie, zowel privé als vakmatig. Dat wilde ik ook voor mijn ogen. Met alle respect voor klinieken die zichzelf als beste uitroepen, heb ik uitgezocht wie écht de beste was voor mijn ogen. Retina Total Eye Care heeft dit waar gemaakt. Een ware aanbeveling!
Inder van Weerelt
Na het jarenlang dragen van contactlenzen heb ik toch besloten om mijn ogen te laten laseren. Omdat ik steeds meer last kreeg van droge en geïrriteerde ogen was de Lasik laserbehandeling een logische stap. Kwaliteit staat bij Retina altijd op de eerste plaats. Van de vooronderzoeken, de behandeling zelf, tot aan de nazorg was het absoluut een bijzondere ervaring. Iets waarvan ik de rest van mijn leven zeker van ga genieten. Retina bedankt voor jullie professionaliteit en vriendelijkheid van begin tot einde!
Jan Lammers
Om succesvol te zijn in de autosport is het voor mij van essentieel belang om scherp te kunnen zien. Al lange tijd wilde ik een laserbehandeling ondergaan maar het daadwerkelijk zetten van de stap vond ik nog lastig. Toch ben ik zeer blij dat ik uiteindelijk de keuze voor een behandeling heb gemaakt! Over Retina Total Eye Care ben ik zeer tevreden: van het begin tot het eind ben ik uitstekend begeleid en mijn zicht is weer optimaal in alle omstandigheden. Foto: David Merrett
Peter Kox
Net als collega-coureurs Jan Lammers, Tom Coronel en Tim Coronel, heb ook ik mijn ogen laten behandelen bij Retina Total Eye Care. Zoals voor alle collega-coureurs geldt, is goed zien en anticiperen van enorm belang, maar ook gelijktijdig het nachtzien. De Q-sight behandeling inclusief het optimaliseren van het nachtzien is uniek bij Retina Total Eye Care.
Patrick Paauwe
Als profvoetballer heb ik veel baat bij een scherpe kijk op het spel. Een goed zicht is voor mij van groot belang! Met lenzen was mijn zicht goed, maar wanneer je zoals ik altijd bezig bent met een balsport, kunnen lenzen onhandig zijn. De behandeling zelf is mij reuze meegevallen en over het resultaat ben ik erg enthousiast. Ik heb er elke dag profijt van dat ik mijn ogen heb laten laseren!
Fred van Putten
Zoveel jaren na mijn ooglaserbehandeling en staaroperatie is mijn zicht nog altijd perfect zonder enig ander hulpmiddel. Ik kan oprecht zeggen dat het een van de beste beslissingen in mijn leven was om mij door Retina Total Eye Care te laten behandelen.
Pieter Schothorst
Een geweldig professioneel en vriendelijk team dat voor een super behandeling en vlijmscherp zicht heeft gezorgd.